.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح مصر،اسرائيل و عربستان براي حمله به غزه

يك پژوهشگر فرانسوي از طرح صهيونيستي آموزش نيروهاي مصر و اردن توسط مشاور امنيتي سابق محمود عباس براي بسته نگه داشتن گذرگاه رفح با هزينه دولت عربستان پرده برداشت.

تيه ري ميسان" پژوهشگر و مدير پايگاه اينترنتي "ولتر" در مقاله‌اي كه در اين پايگاه منتشر كرده، عملاً مصر، عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي را سه عضو مثلثي مي‌داند كه طرح حمله به غزه را طراحي و به اجرا در مي‌آوردند.

ميسان در اين مقاله درباره نقش عربستان و مصر در حمله به غزه كه از ماه‌ها قبل طراحي شده بود، نوشته است: هيئت‌هاي مصر، اسرائيل و عربستان سعودي در ماه‌هاي سپتامبر و اكتبر 2008 در مصر گرد هم آمدند.به گفته يك منبع مقاومت فلسطيني در پايان اين مذاكرات هيئت هاي حاضر توافق كرده بودند كه در صورت تحول انتخاباتي در آمريكا، اسرائيل حمله وسيعي را به حماس آغاز كند كه در اين مورد عربستان هزينه اين عمليات را تقبل نمايد و مصر نيز قرار شد شبه نظامياني را به اين منطقه وارد كند.

اين پژوهشگر فرانسوي تأكيد كرده است: اگر چه در گذشته نيز دولت‌هاي عربي دست اسرائيل را براي حمله به فلسطيني‌ها بازگذاشته بودند اما اين نخستين بار است كه آنها در طراحي جنگ اسرائيل مشاركت مي‌كنند.

ميسان تأكيد مي‌كند: اين نخستين بار است كه هزينه جنگ اسرائيل در منطقه را نه آمريكا بلكه يك كشور عربي آن هم عربستان سعودي تامين مي‌كند، رياض با تامين اين هزينه مي‌كوشد مهمترين جنبش سياسي سني را كه در كنترل خود ندارد از بين ببرد، هدف سعودي‌ها از اين كار كاملا بارز است.

مدير پايگاه اينترنتي "ولتر" خاطر نشان كرده است: سران عربستان مي‌دانند كه بايد هر آلترناتيو سني در منطقه را از بين ببرند تا خود بتوانند بر قدرت باشند، به همين دليل است كه عربستان گزينه همكاري با صهيونيست‌ها را برگزيده است.

در بخش ديگري از اين مطلب آمده است: در عرصه ميدان اسرائيل ابتدا با حملات هوايي سپس با وارد كردن نيروي زميني خود راه را براي حضور شبه نظاميان عرب ( طرفدار محمود عباس) باز مي كنند، بر اساس اطلاعات موجود 10 هزار نيرو در نزديكي گذرگاه رفح مستقر شده‌اند.

ميسان با اشاره به همكاري محمود عباس رئيس تشكيلات خودگزدان فلسطين با صهيوينست‌ها در نابودي حماس تأكيد كرده است: اين نيروها در مصر و اردن آموزش ديده‌اند و تحت فرماندهي ژنرال "محمد دهلان"، مشاور سابق امنيتي محمود عباس و همان كسي كه ياسر عرفات را مسموم كرد، هستند.

وي اضافه مي‌كند: آن ها قرار است همان نقشي را كه نيروهاي "الي حبيقه"( فرمانده فالانژها) در زمان حمله آريل شارون به اردوگاه صبرا و شتيلا سال ها قبل ايفا كردند را بازي كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

alibeig 23 دي 1387
ای شیعه غزه کربلای دیگری است امروز فریاد مظلومان ز جای دیگری است امروز

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.